PESAWAT MH370: 'RED FLAG' ATAU 'FALSE FLAG'?

PESAWAT MH370: 'RED FLAG' ATAU 'FALSE FLAG'?




1. MUQADDIMAH

Lihatlah insiden MH370 dengan pandangan matahati. Jangan terbuai dengan naratif huru-hara yang sedang disogokkan kepada anda supaya anda tidak melihat percaturan sebenarnya.

Anda sedang berhadapan dengan musuh-musuh yang tersembunyi dan sangat pakar dalam operasi false flag. Saya sudah acapkali menekankan kepentingan Malaysia dan perairannya. Hari ini kita melihat mereka maju setapak lagi dan dengan mudahnya Malaysia diheret ke persada kacamata dunia atas sebab-sebab yang tidak diingini, bersama pihak-pihak yang berkepentingan.

Imam Tirmidzi meriwayatkan dari Abi Sa'id ra dari Nabi saw bahwa baginda bersabda: “Takutlah kamu kepada firasat orang mukmin, kerana ia memandang dengan cahaya Allah Azza wa Jalla.” (HR Tirmidzi)

Kemudian baginda membaca ayat: "Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kekuasaan Kami) bagi ‘mutawassimin’ (orang-orang yang memperhatikan tanda-tanda)." (QS Al-Hijr: 75)


والله أعلمُ بالـصـواب

i. KEPADA SIAPAKAH SAYA TUJUKAN ARTIKEL INI

Seorang sahabat di alam maya yang baru saja saya kenali datang bertanya di inbox:

BWW: Salam .. bro .. ada klu tentang kehilangan MH370 ?
08/03/2014 17:16

Saya berharap ini kali terakhir saya melahirkan pandangan saya mengenai MH370. Sebagai menghormati permintaan beliau maka saya sampaikan sedikit pandangan saya. Saya tidak mahu terlibat dengan percaturan yang tiada kesudahan ini. Kalau ada yang beroleh manfaat dari artikel ini selain dari saudara BWW, maka fikir dan kembangkanlah.

Saya tidak ada keperluan mendekati sesuatu isu secara apa yang kononnya diistilahkan sebagai "pendekatan ilmiah". Saya tidak perlu pada justifikasi dan pembuktian yang terperinci, maupun perdebatan yang tiada kesudahan. Kami membaca pergerakan mereka pada kadar yang 'manasabah' dan samasekali tidak akan terlibat dalam permainan putar alam mereka. Sidang pembaca boleh membuat interpolasi selanjutnya. Saya sekadar menyampaikan bahawa kalian sedang disasarkan, itu saja.

Perkara pertama yang menarik perhatian saya sebaik sahaja menerima khabar mengenai MH370 ialah kesungguhan luarbiasa CNN dalam memberi liputan berita terhadap insiden ini dari detik-detik permulaannya.

Bagi kami apa saja yang timbul dari CNN adalah berita buruk, "CNN is bad news.". Inilah klu pertama saya sebenarnya. Saya membaca ramai yang terpengaruh dengan liputan berita CNN pada detik-detik awal tercetusnya berita tentang insiden MH370, lalu saya pun turut serta mengikuti liputan CNN dengan harapan bahawa Malaysia tidak dihadiahkan dengan 9/11 mereka.

Saya masih berdoa agar mereka itu yang di dalam pesawat MH370, mangsa-mangsa kelompok sang perosak mukabumi, agar segera muncul dengan selamatnya di hadapan kita semua supaya anda boleh mengabaikan peringatan dan pesanan ini.

ii. RICHARD QUEST & SILAPMATA KLASIK DAJJAL MELALUI CNN

Sistem dajjal meninggalkan templat acuan yang sering dikitar semula berulang-ulang kali sehingga anda tidak nampak, sedangkan ia sedang bermain-main di bawah batang hidung anda. Silapmatanya membawa anda ke alam fantasi yang diolah mereka dengan begitu realistik, sedangkan tanda-tanda mereka sedang beroperasi diabaikan. Sebaik sahaja anda melihat tanda-tanda ini, anda tahu suatu agenda sedang dilaksanakan.

Menurut Quest beliau bertemu dengan Fariq ketika penggambaran program CNN Business Traveller dan rakaman video penerbangan tersebut adalah pada 19 Februari 2014 membabit pesawat yang sama (MH370).
  • Fariq Ab Hamid, 27, had recently switched to the Boeing 777-200
  • He landed it in a flight captured on video last month by CNN
  • It was a textbook-perfect landing, the captain said of Hamid's work - (Sumber CNN)
(Gambar: Pembantu Juruterbang Pesawat MH370  Fariq Abdul Hamid bersama Richard Quest, 17 hari sebelum kejadian insiden! Jurnalis CNN atau Sepai?)
(Gambar: Pembantu Juruterbang Pesawat MH370 Fariq Abdul Hamid bersama Richard Quest, 17 hari sebelum kejadian insiden! Jurnalis CNN atau Sepai?)

Anehnya CNN yang sudah dikenali sebagai lubuk perisikan Mossad dan CIA langsung tidak dipertikaikan kehadiran mereka. Tidakkah aneh bahawa beliau sudah berada dalam pesawat tersebut terlebih dahulu membuat penggambaran bagi CNN (+ -) 17 hari sebelum insiden MH370? Tidakkah aneh beliau bertemu dengan co-pilot pesawat yang terbabit pada 19 Februari? Kebetulan?

Richard Quest sendiri mempunyai latarbelakang yang kabur yang boleh dipertikaikan. Beliau mempunyai rekod tahanan pihak polis AS atas salahlaku seksual songsang dan pemilikan dadah 'meth'. Di CNN kononnya beliau adalah seorang pakar aviasi sedangkan beliau berkelulusan undang-undang!

Beliau membuat penggambaran CNN Business Traveller dan memandangkan fungsi beliau sebagai pakar aviasi, menjelang insiden MH370 beliau memainkan peranan sebagai 'PAKAR AVIASI' dan memberi liputan/analisis secara terperinci  mengenai MH370. Apakah mereka datang ke sini untuk membuat penggambaran Business Traveller atau membuat persiapan untuk OPERASI FALSE FLAG MH370 sebenarnya? Bangunlah anak-anak Melayu, jangan lena diulit mimpi lalu kamu bertelingkah sesama kamu sendiri. Hentikanlah permusuhan sesama kamu.

Pada tahun 2006 Richard Quest (lahir 9 Mac 1962) menolak tawaran untuk bertugas dengan saluran Inggeris Al Jazeera, di atas alasan ketidaksuaian berdasarkan homoseksualiti (gay) dan berketurunan Yahudi Eropah (Jewish). [1]

(Gambar: Richard Quest)
(Gambar: Richard Quest)
1. ^ Owen Gibson; Afshin Rattansi (November 12, 2006). "Look east: After long delays and a rumoured editorial split with its Arabic parent, English-language news channel al-Jazeera will go on air this week. Owen Gibson and Afshin Rattansi report". The Guardian. Retrieved 6 August 2012. "But there were delays from the start. It was hard to recruit big-name presenters: Richard Quest of CNN said he turned down an offer on the grounds that being gay and Jewish might not be suitable."

CNN reporter in sex, rope and drug scandal
April 21, 2008 - 8:40AM

A well-known CNN reporter has been arrested in New York's Central Park with drugs in his pocket, a rope around his neck that was tied to his genitals, and a sex toy inside his boot.Richard Quest - who is known for his boisterous and quirky style - was arrested at 3.40am on Friday, almost three hours after the park's 1am closing time.

He was initially arrested for loitering, the New York Post said. However, a search by police uncovered the oddly configured rope, a sex toy inside Quest's boot, and a small bag of methamphetamine in his left jacket pocket, the Post said. (http://www.smh.com.au)
Gay CNN presenter Richard Quest on his comeback after that embarrassing park incident
http://www.pinknews.co.uk/2009/06/22/gay-cnn-presenter-richard-quest-on-his-comeback-after-that-embarrassing-park-incident/

Kedua-dua Yahudi Zionis CNN yang homoseksual secara terbuka ini iaitu Richard Quest dan Anderson Cooper kelihatan tersasul beberapa kali semasa melaporkan tentang MH370. Tidak hairanlah isu membaca riak wajah dan "bahasa badan" ini saya kemukakan seketika, ibarat pepatah Melayu 'pulang paku buah keras'. Pentagon sendiri telah menggerakkan aparatus mereka baru-baru ini untuk 'membaca' Presiden Vladimir Putin berikutan sidang media beliau mengenai Ukraine lebih 1 jam.

"The Pentagon has spent hundreds of thousands of dollars in recent years so that researchers can study the body movements of foreign leaders, including Russian President Vladimir Putin, in hopes of predicting future behavior."
http://rt.com/usa/pentagon-connors-putin-language-510/

Video 1: Richard Quest - I flew with missing first officer of MH370.

(00:32) And now ships, air and sea rescue from both Vietnam and Malaysia and Singapore is also involved, China would also  get involved. The US forces who are in that area could be involved too. Everybody will be in a coordinated ATTACK (gugup dan membetulkan semula ayat kepada: ATTEMPT) to try and find exactly where this aircraft is in the water.."

Apakah yang sedang bermain dalam kepala Richard Quest sehingga tersasul dan berkata "coordinated attack?". Apakah ini prosedur 'Search & Rescue' atau 'Search & Destroy'?

(00:54) Pembaca berita kepada Richard Quest: "Now Richard let's talk a little bit more about that co-pilot Fariq Hamid. You actually sat in a cockpit of a similar aircraft just a few days ago.."

(1:18) We were (flying).. filming, (gugup membetulkan semula ayat: HAD AUTHORISED) had authorised filming for CNN Business Traveller, and we were on the cockpit.."

Richard Quest dan Anderson Cooper nampaknya bersungguh-sungguh untuk memastikan bahawa insiden-insiden ini diterima oleh penonton sebagai insiden 'kebetulan' dan penggambaran CNN Business Traveller tersebut mendapat pengesahan rasmi dari pihak berkuasa. Dengan lain perkataan ia bukannya suatu operasi 'covert' rahsia perisikan Amerika Syarikat.

  • Video #2: Richard Quest: Malaysia Airlines MH370 jet was 'at safest point' in flight.

Pada saat pembuka kata (00:03) video #2, Anderson Cooper sudah tersasul.

Anderson Cooper: "We're now bringing in Richard Quest who has 'ACTUALLY' (gugup).. COINCIDENTALLY (Anderson mengubah ayat kepada "secara kebetulan..")  has been shooting a story on the "airline" (Penerbangan Malaysia) and has spent time with the airline's CEO..."

  • Video #3: Where is Malaysia Airlines Flight 370? Traces of oil seen in area of last contact .

Pada video #3 kita melihat pelbagai aspek pencerobohan keselamatan pesawat MH370 diperbincangkan & Rene Marsh koresponden CNN memberi isyarat dan justifikasi tentang keperluan untuk badan penyiasat Lembaga Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan (National Transportation Safety Board - NTSB).

Beliau membuat konotasi bahawa negara-negara di rantau ini tidak mempunyai kepakaran yang memadai untuk menangani krisis yang sebegini dan negara-negara yang lebih besar, maju dan berkemampuan (Amerika Syarikat) seharusnya mengetuai penyiasatan tersebut.

Menurut John Goglia, "pakar aviasi" dari NTSB, agensi induk AS yang menyiasat kemalangan kapal terbang, "Ketiadaan panggilan kecemasan mencadangkan bahawa kapal terbang sama ada mengalami penyahmampatan letupan atau telah dimusnahkan oleh bahan letupan."

” Ia harus berlaku cepat kerana tidak ada komunikasi, ” kata Goglia. Beliau berkata identiti palsu kedua-dua penumpang kuat mencadangkan kemungkinan bom. “Itu bendera merah (Red Flag) yang besar,” menurutnya.

Saya 'bertanya' kepada John Goglia di sini, "Red Flag" atau "False Flag"? Tak perlulah bermain istilah dengan anak Melayu.


2. ANTARA MASALAH YANG DICIPTA DENGAN REAKSI YANG MENDATANG

Anda akan melihat bahawa sekiranya insiden ini berakhir sebagai nahas yang tragik, maka China akan mempunyai kasualti yang terbesar di mana lebih dari separuh mangsa dari insiden MH370 adalah warganegara China. Maka dari suatu sudut, siapakah sasaran sebenarnya dari segi kasualti nyawa?

Perkembangan semasa berkenaan konflik Barat-Rusia, akhir-akhir ini melihat China dengan lantang menempelak Amerika Syarikat. Apakah anda menyangka China tidak memahami isyarat Amerika Syarikat kepada mereka dari insiden MH370 ini?

Malaysia sudah terjebak di dalam insiden ini di mana di mata dunia, kelemahan pentadbiran dan keselamatan membabitkan penerbangan luar negara dilihat sebagai lemah. Maka apakah perasaan China terhadap Malaysia? Tragedi MH370 ini dibentuk supaya negara kita tersepit dicelah konflik yang mendatangkan kemarahan China dan rakyatnya terhadap Malaysia.

Pada peringkat awal ini sahaja, cuba anda perhatikan apakah sentimen rakyat mereka terhadap Malaysia mengenai pengendalian kes ini? Anda belum merasakan bahang kemarahan dan kekecewaan rakyat China? Kekeruhan hubungan dua hala sedang disemai secara sistematik. Bagi saya inilah cara instigasi yang sangat klasik, dengan menggunakan pihak ketiga (Malaysia) untuk mensasarkan kasualti keatas sasaran sebenarnya iaitu China.

3. ISYARAT TERTINGGI KEPADA CHINA

Seorang kenalan maya di RT melawak dan katanya "tiada siapa yang lebih arif tentang sistem pengendalian Boeing dari Amerika Syarikat. Kalau ada sesuatu pihak yang boleh menjatuhkan pesawat MH370 dari ruang udara dengan mudah adalah Amerika Syarikat."

Itulah hakikatnya. Rangkaian perhubungan data 'dalam penerbangan' Boeing 777 berhubung terus 24/7 kepada Pusat Komputer Boeing di Seattle, Washington.

Jika kesemua rangkaian ini dipadamkan serta merta melalui suatu insiden yang katastropik ini bermakna:

1. Sebuah bom dalam anggaran 100-200 lbs telah diseludup masuk ke pesawat dan diledakkan atau;
2. Sebuah serangan peluru berpandu anti-pesawat seperti yang dimiliki dari USS Navy Guided Missile Destroyers yang diketahui sedang beroperasi di Laut China Selatan ketika itu.
3. Senjata berteknologi tinggi yang tidak diketahui.

Radar USA 7th fleet di Laut China Selatan mampu menjejak pesawat tersebut, mengetahui ia meletup, dan jatuh ke perairan. Radar tersebut mampu menjejak secara tepat lokasi dan kordinat impak berlaku.

Satelit Reconnaisance Amerika Syarikat mampu melihat pesawat tersebut meletup di udara. Pusat kawalan recon AS juga mampu menjejak sekiranya sebuah peluru berpandu anti-pesawat dilancarkan sebelum ianya meletup di ruang udara. Dalam anggaran masa 7 jam segala keputusan boleh diproses dan disahkan.

"They will keep you running in circles where in fact they have you encircled." - Al Faedah
Namun tiada sebarang statemen yang relevan hingga kini diterima secara rasmi dari Whitehouse sedangkan mereka tahu apa sebenarnya yang berlaku. Mereka akan terus meletakkan anda dalam pusingan-pusingan yang mengelirukan, namun pada masa yang sama mereka telah pun mengelilingi kamu.

Ini menimbulkan pra-sangka yang manasabah bahawa pihak-pihak perisikan tertinggi blok Barat terbabit sedang dalam prosedur melaksanakan agenda terorisma keatas negara membangun di Asia Tenggara seperti Malaysia.

Insiden MH370 adalah suatu signal & statemen tahap tertinggi kepada China. Anda akan melihat suatu siri reaksi dari China secara berperingkat samada secara langsung atau tidak.


والله أعلمُ بالـصـواب

4. ANTARA MASA & TIMING INSIDEN
(Gambar: Kapten Zaharie Shah)
(Gambar: Kapten Zaharie Shah)

Perhatikan dengan baik 'timing' insiden ini berlaku sebaik sahaja keputusan mahkamah terhadap ketua pembangkang diterima. Mereka sudah pun mempunyai masa yang memadai untuk menyusun insiden ini bertepatan dengan segala kemungkinan keputusan mahkamah? Anda percaya pada "kebetulan"? Tragedi Lahad Datu mula memuncak pada 1 Mac 2013. Insiden Pesawat MH370 berlaku di awal pagi 8 Mac 2014, genap setahun sahaja selepas huru-hara Lahad Datu. Benarlah, ini semua semata-mata "kebetulan".

Bagaimanakah sentimen blok pro kerajaan dan blok pakatan? Tidakkah anda menjangka bahawa situasi pertentangan antara kedua blok yang bertelingkah ini akan bertambah meruncing? Apakah segala masalah ancaman perpecahan sesama kita bakal selesai dengan terpenjaranya sekali lagi Anwar Ibrahim? Janganlah terlalu naif. Kerana kenaifan sebeginilah umat Islam diperdaya berkurun-kurun lamanya.

Perhatikan kedudukan Penerbangan Malaysia selepas ini. Apakah anda menyangka, reputasi dan kedudukan kewangan syarikat penerbangan negara yang sememangnya sudah pun terumbang ambing, tidak akan tergugat samasekali? Sebenarnya, entiti syarikat penerbangan negara kita juga sedang disasarkan.

Perhatikan elemen & komposisi penumpang-penumpang pesawat MH370. Tidakkah anda melihat kehadiran komposisi yang sesuai? Penumpang warga Ukraine, Rusia, Amerika Syarikat, dan China.. Sekiranya elemen terorisma Eropah diperkenalkan, maka bukankah komposisi ini menepati konflik semasa global di Ukraine? Bagaimana pula dengan elemen teroris dari China?

Apakah pecahan terperinci demografik setiap penumpang dalam pesawat MH370? Siapa-siapakah mereka? Apakah maklumat dan rahsia yang ada pada mereka? Apakah anda mampu merungkai "nilai" mereka dalam konteks perisikan?

Sama-samalah kita perhatikan elemen apakah yang akan mereka ketengahkan kelak.. Yang penting ialah alibi warganegara Amerika Syarikat sudah pun ditanam dalam insiden ini sebagai syarat bagi membuka ruang kepada campurtangan Amerika Syarikat.

Dengan 3 (+1 bayi) warganegara Amerika Syarikat, mereka sudah pun bergegas-gegas menyusun pasukan penyiasatan FBI mereka untuk turun. Insiden ini melibatkan 152 (+ 1 bayi) warga China! Apakah anda melihat kekalutan China untuk menghantar pasukan perisikan mereka?

Memang masih terlalu awal pada ketika ini untuk menjangka bagaimanakah perencanaan ini bakal diolah oleh mereka. Saya sekadar menasihatkan supaya jangan terbuai dengan sebarang polemik dan percaturan yang bakal disusun kehadapan. Akhirnya anda akan hanya semakin keliru.

والله أعلمُ بالـصـواب


5. MALAYSIA SEDANG DIPOSISIKAN SEBAGAI NEGARA YANG LEMAH & TIDAK MAMPU MENANGANI KRISIS

Pihak manakah yang paling tertekan dalam situasi masalah yang "dicipta" ini? Pastinya Malaysia berada dalam kedudukan yang paling tertekan, lemah dan terdedah. Perhatikan rentetan reaksi pada setiap spektrum. Tidakkah tragedi ini sudah pun mula menyemai bibit-bibit kecelaruan, kesedihan, dan kemarahan pada setiap peringkat?

Bayangkan sekiranya insiden ini berkesudahan dengan nahas yang mengorbankan kesemua penumpang dan krew pesawat, bayangkan reaksi dan impaknya keatas kita semua. Pihak manakah yang bakal meraih keuntungan dari episod MH370 ini? Bagaimanakah insiden MH370 ini melibatkan AS sebenarnya, sedangkan mereka 'menawarkan bantuan?"

Inilah mentaliti ummah hari ini, kerana mereka tidak memahami ideologi "Problem-Reaction-Solution" ini. Inilah ummah yang hanya mampu reaksioner dalam perlakuan mereka. Dicatur kesana sini oleh musuh-musuhnya sendiri, lalu bercakaran sesama sendiri dan memohon bantuan dari mereka yang mencipta masalah itu pada asalnya.

Saya membincangkan dengan ringkas penciptaan 'problem' (masalah) & implikasi reaksi yang timbul darinya. Sewajarnya anda boleh membuat interpolasi yang lebih lanjut dan terperinci. Jelasnya mereka mempunyai agenda dan kepentingan yang amat besar dari isu ini.

والله أعلمُ بالـصـواب


6. AS AKAN MENYAJIKAN PENYELESAIAN & SOLUSI

Anda akan melihat selepas ini siri-siri 'solution' (penyelesaian) akan disusun secara sistematik. Ada diantara penyelesaian-penyelesaian ini akan diwar-warkan secara "umum" dan "terbuka". Ada di antara "penyelesaian-penyelesaian" ini akan di'runding'kan dibelakang tabir bawah kelambu-kelambu kerahsiaan.

Mereka sudah pun memegang kunci-kuncinya. Segala kelemahan teknikal, keselamatan (security) dan pengawasan dalam diri kita (negara) sudah pun terdedah, terbuka dan akan dirobek secara berperingkat. Inilah masa yang paling sesuai sekiranya kuasa-kuasa luar yang berkepentingan ingin memastikan agenda dan kehendak mereka dituruti. Mereka akan tampil ke hadapan dan memimpini anda untuk 'keluar' dari krisis ini. Sudah tentulah mereka orang yang paling 'berpengalaman'.

Dalam kesibukan anda menangani pelbagai persoalan & permaslahan yang berbangkit, terorisma dan berfikir-fikir manakah terorisnya, apakah "ransom demand" mereka dan pelbagai kecelaruan teknikal yang disusun dari implikasi insiden 'false flag' pesawat MH370, sudah pasti anda akan terlalai dari "teroris" dan "tuntutan maupun ugutan" yang sebenarnya.

Ia mungkin sudah pun bermula.. Terorisma sebenarnya akan mengambil rupabentuk diplomasi, kepimpinan krisis, kepakaran penyiasatan, sekuriti dan keselamatan. Dengan lain perkataan bersedialah untuk tahap 'CAMPURTANGAN' yang lebih tinggi keatas urusan negara. Dengannya datanglah peras ugut dan tuntutan secara berperingkat. Apabila soal-soal keselamatan negara dalam sesuatu krisis sudah dibolosi, maka bersedialah apabila anda menjadikan pemimpin keatas kamu. Segala kelemahan kamu akan dieksploitasikan.

Bayangkan sekiranya insiden yang sama berlaku di Rusia. Apakah anda begitu naif dan menyangka bahawa Putin akan memberi sebesar-besar laluan kepada mereka untuk melakukan siasatan? Sudah tentu tidak. Sebaliknya, perhatikanlah nanti penguasaan mereka keatas kita, apabila 'pakar-pakar' perisikan dan penyiasatan mereka masuk.

Oleh yang demikian, akhirnya anda akan lihat lebih banyak konsesi, rekonsiliasi dan tolak-ansur dilaksanakan secara sistematik selepas ini sebagai "pampasan" untuk mengeluarkan diri kita dari perangkap yang sudah mengena. Ada antaranya akan diumumkan. Ada yang mungkin dilaksanakan secara terselindung. Segalanya bergantung sejauh manakah insiden ini akan diperbesar-besarkan, digembar-gemburkan. Kalau naratifnya menjadi semakin berputar-belit, maka semakin dalamlah agenda yang bakal disusun.

Badan-badan penyiasat yang pakar sudah pun mula disusun dan dicatur. Apabila CNN terlibat secara langsung dan pro-aktif anda akan melihat keseluruhan aparatus perisikan Amerika Syarikat adalah dibelakang mereka. Sambil saya menyediakan komentar saya ini, pasukan penyiasat FBI Amerika Syarikat sudah pun digerakkan untuk beroperasi di Malaysia secara rasmi.

Malangnya anak-anak generasi baru Melayu dan tidak kurang juga mereka yang sudah jauh berumur, bakal terkinja-kinja melihat operatif-operatif CIA, FBI dan apa sekalipun menjalankan operasi 'psy-op' mereka di sini. Mereka akan terlompat-lompat menanti CNN dan sekutunya memutar 'spin' terkini lagi tercanggih tentang MH370.

Inilah generasi yang telah diprogram dengan filem-filem Hollywood & fantasi. Orang kita tidak faham bahawa mereka ini sedang menjalankan gerak saraf destabilisasi keatas negara kita atas kepentingan serakah mereka.

Apabila diperingatkan, maka mereka segera pula berkata, "Oh tidak, ini teori konspirasi khayalan kamu!".

Sedangkan ALLAH SWT telah berfirman:


وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menturuti millah (tatacara hidup & agama) mereka (yang telah terpesong itu).

Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu. (Al Baqarah:120)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zhalim. (Al Ma'idah: 51)

7. KESIMPULAN: LEBIH BANYAK PERSOALAN DARI JAWAPAN YANG AKAN DIHASILKAN KELAK

Anda tidak akan 'nampak' naratif yang saya nyatakan ini, kecuali anda tinggalkan naratif yang disogok kepada anda secara sistematik.

Tragedi yang disusun ini sekiranya berkesudahan dengan pengesahan nahas, akan membabitkan bilangan nyawa yang sangat ramai dan naratif yang berlapis-lapis dan bertindanan. Jangan harapkan penyelesaian yang mudah dan simplistik. Malah sebarang 'penyelesaian' dan 'solusi' yang tercapai akan hanya memihak kepada agentur konspirasi jahat ini.

Pada akhir perjalanan setiap dari perancangan mereka ini, anda akan ditinggalkan dengan lebih banyak soalan dari jawapan. Ia bukanlah perancangan yang sebarangan. Sedarilah hakikat ini.

Ketahuilah tragedi dan insiden MH370 ini sememangnya sangat menyedihkan, terutama sekali sekiranya ia berkesudahan dengan nahas yang tragik. Namun di samping kita mendoakan keselamatan bagi "mangsa-mangsa" yang terlibat, jangan lupa untuk mendoakan diri kita sendiri. Sekiranya nyawa mereka terkorban, ketahuilah pengorbanan nyawa ini akan berterusan dan tetap akan disasarkan pada kita jua akhirnya. Ketahuilah nyawa manusia adalah sangat murah bagi mereka. Bangunlah anak Melayu, bangunlah. Masamu semakin suntuk.

Samada anda dalam blok pakatan maupun kerajaan, ketahuilah tiada siapa pun antara kita yang akan beroleh kebaikan dari persengketaan dan perbalahan sesama kita kerana agentur-agentur yang tersembunyi dan nyata ini sentiasa akan memainkan peranan untuk memecah belahkan negara kita.

Maka saya berharap setiap dari kita sedar segera akan kepentingan untuk kita bersatudan kembali kepada jalan Iman dan Taqwa. Selagi kita bersengketa selagi itulah kita akan menjadi bahan sasaran musuh. Anda tidak akan mampu merungkai secara terperinci gerak-gerak saraf yang mereka jalankan keatas kedua-dua pihak yang bertelagah.

Kita tidak akan mampu menangani percaturan-percaturan ini kecuali kita kembali kepada ALLAH SWT dan RasulNYA sepertimana yang telah ditunjukkan oleh para Sahabah RA dengan bersatu hati dan berkasih sayang sesama kita. Saya mendoakan para pemimpin Melayu negara agar tiada lalai dari membela umat Melayu Islam dan terus mencari jalan perdamaian antara mereka yang menentang kamu di bumi sendiri. Saya mendoakan anak-anak dari umat Melayu & Islam yang bermusuhan supaya kembali bersatu dan saling maaf memaafkan. Sesungguhnya bantuan ALLAH SWT bersama mereka yang bersatu dan berkasih sayang sesama mereka. Dan apabila mereka tegur menegur sesama sendiri, mereka memelihara akhlaq dan budi pekerti mereka.   

والله أعلمُ بالـصـواب

175 Responses to "PESAWAT MH370: 'RED FLAG' ATAU 'FALSE FLAG'?"

  1. Replies
    1. Perkara yang kita debatkan ini dapat 'dilihat' jika kita buang sentimen perasaan dalam perbincangan. Kesemua 'perancangan' seperti disusun rapi. Jika kita semua dapat 'melihat' apa yang tak dapat 'dilihat'. In sha Allah, kita semua boleh tersedar dari lamunan mimpi. Aku hnya mampu berdoa, kita semua terselamat daripada semua 'fitnah' akhir zaman. Apa yang kita percaya, belum tentu sahih. Apa yang kita tak percayapun, mungkin sahih. Belitan akhir zaman. Harap zaman kebenaran agama Islam akan bangkit dan memadam segala ketidakpastian. Insha Allah. Ikhlas daripada jiwa anak muda :)

      Delete
    2. Ya Allah.. admin, sepanjang sy membaca, hati sy jad sayu,bdebar
      berdebar memikirkan nasib kita,nasib org melayu..
      sepanjang peristiwa ni berlaku.sy perhatikan kebanyakan
      org melayu kita nie duk tunding jari sesama sendiri terutamanya di laman sosial ,Adakah mereka tidak tfikir bahawasanya diri kita dimainkan kuasa asing? kerana mereka hanya mahu memecahbelahkn rakyat ,kuasa asing tersenyum melihat kita berpecah belah,musuh memusuhi,menyebabkan mereka mudah campurtangan...hmm
      Mengenai peristiwa lahad datu & mh370,sy sendiri pon terfikir sama,
      mcm ada perkaitan kerana memikirkan kejadian nie berlaku *kebetulan*
      Amyr Syazwan, sy sokong anda,. KIta hanya mampu berdoa utk selamat drpd semua fitnah akhir zaman dan memerlukan usaha yg lebih baik
      Bagi sy, sebagai rakyat,termasuk sy sendiri kita perlu ubah mentaliti kita yg kian diracuni pihak asing, bukan hanya goyang kaki mengadap terknologi semata-mata.. wallahu'alam.. kepada Allah jualah kita kembali.. In sha Allah

      Delete
  2. panjang sgt bca , tpy ada la bca skit2 , so maksudnya lpas ni negara kita akan dijajah ke cmne ni ? -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah soalan paling bodoh setakat ni. Baca malas, bertanya lebih

      Delete
    2. Sokong. Baca dlu bagi habis baru faham.

      Delete
    3. sokong juga !! .. bacalah, bg aku ini adalah salah satu sumber ilmiah yang dapat membuka minda kita,rakyat MALAYSIA .

      Delete
    4. ha ni la org malaysia yg dimaksudkn..malas membaca..pas2 pnadai2 buat psoalan..baca la dulu..apa yg ruginya..

      Delete
    5. tak rugi menimba ilmu dengan membaca....kan kita digalkkan untuk iqra'...

      Delete
    6. ni lah sesetengah rakyat m'sia...malas....nak senang.....sedarlah dr tidur wahai saudara......baca sampai habis kalau nak tau apa yg sdg blaku...

      Delete
  3. dah lama pun kena jajah

    ReplyDelete
  4. ... jadi mcm Iraq...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah... Yang Maha Besar... Huraikanlah apa yang tersimpul...Kami hambaMu yang lemah dan hanya memohon pertolongan dariMu...

    ReplyDelete
  6. Negara kita akan dijajah dari segi pntadbiran sgala kptusan kerajaan hruslah mendapat prsetujuan mreka...inilah agenda sulit yahudi utk menakluki dunia...tetapi kita msih leka .... hakikatnya skrg kta dh pn trjajah dr segi budaya....

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.. sebutir ilham untuk kita semua berfikir tentang hikmah kejadian.. ingat.. kebenaran itu hanya akan sampai kepada insan-insan yang terpilih.. AllahuAkbar..!

    ReplyDelete
  8. Bodoh tulis panjang tapi takde solusi, ini lah masalah intelek hari ini, pandai cakap solusi takde

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula.. panjang teorinya.. tapi solusi nyer tiada.. and ak xjumpe objektif esei ni..yang ak tahula, kalu kite xpndai nak menangani masalh apa slhnyer meminta bantuan org len?? " Pray for MH370"

      Delete
    2. Kamu ada pnyelesaian nya?kemuka kan..kalau tak kamu yang bodoh kat sini

      Delete
    3. nk makan bersuap mmg mcm tu..bodohkan org sedap2..org dh tunjuk jalan,dimintak pula bawakkan..dukung..buka siki minda tu kawan..jgn sesedap bodohkan org..

      Delete
    4. Solusinya ada disitu.. kamu yg buta hati..

      Delete
    5. Solution dgn kte sndri...kte yg kne bersatu hati...ble kte ssame melayu pon bgaduh x spendapat...habislah..lets open our mind...Allahuakbar

      Delete
    6. Solusinya, dkt kan diri dgn Allah swt, berdoa, rapatkan ummah dgn bersatu dan jgn senang2 bodohkan org

      Delete
    7. Kan dah suruh berfikir d luar kotak akan segala yg d ketengahkan tu

      Delete
    8. Senang cakap 'macam satu amaran AKAN MELAYU HILANG DI DUNIA x lama lg' jika semua orang Melayu Islam asyik bercakaran, fitnah, tamakhaloba, gilakuasa, salahgunakuasa dan macam2 lg. Maka baliklah ke pangkal jalan. Tetapkan IMAN dan tingkatkan TAQWA kpd ALLAH SWT

      Delete
    9. mereka tidak memahami ideologi "Problem-Reaction-Solution"

      fikir la bro, biar buta mata...jangan buta hati...

      Delete
    10. sapa yg bodoh ?? .. minda ko ni tak membina langsung la,bahan bacaan mcm ni pon otak/akal fikiran ko xboleh nak trima..ni teori,kalau ko baca dan paham,artikel ni mustahil ko akan komen mcm ni..minda ko belum terbuka lg kot ni ..

      Delete
    11. u r too stupid to insult..aku rasa otak ko lemah sangat nk paham tulisan penulis ni..

      Delete
    12. Prgi byak2 bce buku ilmiah,lpastu dtg sini balik baru boleh comment...jgn nak melebel org 'bodoh' je...

      Delete
    13. Siapa yg bodoh. Obviously your retarded comment gave the silly impression of you. Fahamkan apa yang kau baca tu baru komen. Itu pun kalau kau betul2 baca artikel tu

      Delete
    14. saudara yg sbnrnye b**** buta hti .bukk la skit hti tu.ad akai tpi tk maw gna..pegii la..

      Delete
    15. lain kali baca diam2...kah kah kah

      Delete
    16. alhai lg2 gado..yg tulis kat ats tew terang2 owg bodo jd watpe kt nk gadokn owg yg darh tentu bodo tew..SIAN!!!

      Delete
    17. mcm ni la melayu. gaduh sesama sendiri

      Delete
    18. Tak perlu membodohkan sesama sendiri..tengok...baru ja esei sepanjang ini da bergaduh,bila di jajah duduk ternganga sebab tahu datang dr kebodohan sendiri.Esei ni nampak macam tak de solusi.. solusi utama nya ialah,...KITA.
      Kita semua,.kita tak bersatu,bongkak,sombong,ego dan berpecah. ia datang dr diri kita sendiri.,andai perkara ini berlarutan,memang berlaku la perang dunia ke3 nanti.kerana dtg dr sikap kita. Sebab kita tak bersatu,kita lemah,
      sebab kita lemah,org sasarkan kita.
      Malaysia sudah lama diperhatikan.Hari2 diperhati dari bertahun lamanya.
      sudah lama mereka merancang itu ini..
      Tapi kita semakin bergolak dlm komuniti kita sendiri.
      Bila saya membaca banyak sumber mengenai hal ini, dan melakukan research.percaya la ..tak da satu pun yg kebetulan.
      Andai jika benar ini berlaku, kita akan menjadi negara yg mundur.
      dijajah semula.Sejarah mungkin berulang.
      Abg adik kakak pakcik makcik.Dengar lah.
      Kita terlalu leka dan alpa. sebab kita dilimpahi kesenangan.
      Kini mungkin masa utk kita sedar,jika tidak..anda tahu jawapannya.
      Yang perlu kita lakukan adalah BANGKIT.
      Tak perlu membodohkan orang itu ini.
      KIta.saya dan anda. harus bersatu.
      Ya,anda mungkin anggap esei ini dan saya lebih kurang je,,,membebel, dan ber'propaganda kempen bagai...terpulang la. Itu minda anda. Sebab saya buat bukan utk dapat apa pun. Buka minda ,berhenti dari banyak mengata,,dan banyakkan berfikir serta bertindak. Jadi la manusia yang bertamadun.
      Takda ruginya. Bangun la wahai bangsa ku.

      Delete
  9. sesuatu yg takleh diketepikan mcm tu je...dan antara yg saudara terlepas menulis disini..pentagon mengesahkan tiada letupan berlaku disekitar kawasan terbabit pada waktu itu...agak menghairankan gak..tiba2 pentagon begitu prihatin..dan begitu cpt memberi maklumat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lg satu bolehkee percaya dgn pentagon ni?..then pentagon ni hal milik siapa kalo x bkn US....sdgkn hal 9/11 di negara mereka sdri pun diorang sanggup created inikan pulak di negara orang....hu3....sounds fishy n silly...hu3

      Delete
    2. darh terang ag bersuluh kn..ALLAHUAKHBAR

      Delete
  10. sudah di nyatakan solusi tersebut ...
    Kita tidak akan mampu menangani percaturan-percaturan ini kecuali kita kembali kepada ALLAH SWT dan RasulNYA sepertimana yang telah ditunjukkan oleh para Sahabah RA dengan bersatu hati dan berkasih sayang sesama kita. Saya mendoakan para pemimpin Melayu negara agar tiada lalai dari membela umat Melayu Islam dan terus mencari jalan perdamaian antara mereka yang menentang kamu di bumi sendiri. Saya mendoakan anak-anak dari umat Melayu & Islam yang bermusuhan supaya kembali bersatu dan saling maaf memaafkan. Sesungguhnya bantuan ALLAH SWT bersama mereka yang bersatu dan berkasih sayang sesama mereka. Dan apabila mereka tegur menegur sesama sendiri, mereka memelihara akhlaq dan budi pekerti mereka.

    ReplyDelete
  11. Jangan terlalu mudah terima bantuan orang.Bantuan yang di beri belum tentu iklas atau ada udang di sebalik mee.

    ReplyDelete
  12. salah satu tektik mereka...lihatlah sejarah dahulu ,kjtuhan tnh mlyu dhulu disebabkan cmpur tgn kuasa asing...,hrap org2 krjaan mlysia lbih bijak dan khidmat nasihat org bijak seperti Tun Mahathir amat diperlukan dalam hal2 sperti ini..

    ReplyDelete
  13. bila d fikirkan balik ada juga betul nya benda yang ditulis ni... Ya Allah moga malaysia semua penumpang tu selamat.amin...

    ReplyDelete
  14. nicely written. ada isi. alhamdulillah ada org mcm ni :) buka mata hati bukan mata saja. cuba tgk dr sisi dan pandangan lain. igt allah dlm segala perbuatan kita. fahami elok2, mungkin dptlah isi. thanks :)

    ReplyDelete
  15. terima kasih di-atas artikel ini...sy mula memikirkan apa yg di-sampaikan di-atas...memang betul-betul membuka pemikiran ini...

    ReplyDelete
  16. lps ni kn sign tppa pa

    ReplyDelete
  17. kalau malas membaca lepas tu bertanya benda dah tersedia...tu tanda2 org sakit.. malas..

    baca balik dari awal sampai akhir..baca dgn mata hati mata minda.. bukan bola mata..baru anda memahami isi kandungan..

    "Samada anda dalam blok pakatan maupun kerajaan, ketahuilah tiada siapa pun antara kita yang akan beroleh kebaikan dari persengketaan dan perbalahan sesama kita kerana agentur-agentur yang tersembunyi dan nyata ini sentiasa akan memainkan peranan untuk memecah belahkan negara kita.

    Maka saya berharap setiap dari kita sedar segera akan kepentingan untuk kita bersatudan kembali kepada jalan Iman dan Taqwa. Selagi kita bersengketa selagi itulah kita akan menjadi bahan sasaran musuh. Anda tidak akan mampu merungkai secara terperinci gerak-gerak saraf yang mereka jalankan keatas kedua-dua pihak yang bertelagah."

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu....dalam hal ni, jangan disingkirkan ulama dan ilmuan kita...pandangan mereka amat dperlukan bagi mengurangkn kekusutan yg kian memuncak dari hari ke hari gara2 perbalahan sesama sendiri sehingga berkait2 dgn politik...

      Delete
  18. perlunya ada org macam penulis....merungkai, menyelidik dan mengkaji peristiwa 'aneh' macam ni....tujuan penulis nk buka mata kita semua...memang sekarang semua sedang berduka atas apa yg berlaku...kita semua trmasuk sy amat mgharap mereka kembali ke pangkuan keluarga masing2...dari apa yg penulis sampaikn, jika betul semua ini drancang oleh barat, jika benarlh penumpang2 MH370 lebih2 lagi rakyat kita hanya djadikn umpan untuk rancangan jahat mereka, apa perasaan anda semua? xsedih ke nyawa mereka seolah xde harga dan hanya sbagai alat untuk rancangan mereka...kita jangan menuduh n menuding jari sesama kita...jika mereka masih hidup, doakn mereka selamat pulang ke pangkuan keluarga mereka, jika mereka sudah tiada, redhakn....doakn juga untuk keselamatan n kesejahteraan negara kita yg tercinta...orang luar sedang berusaha untuk memperalatkn kita...pada mereka, nyawa manusia ni xde harga, asalkn rancangan jahat mereka tertunai..

    ReplyDelete
  19. Jangan jadi bodoh. Kita kekurangan pakar, tak salah rasanya nk menerima bantuan. Segala spekulasi bodoh ini mohon jgn memutarbelitkan rakyat. Campur aduk politik. Saya tdk menyangkal probability reporter CNN Dan sekutunya, kelemahan Malaysia menangani krisis. Sebagai rakyat anda perlu ke mengutuk negara sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sebagai rakyat anda perlu ke mengutuk negara sendiri?" dah tu kalau rakyat dah terang2 hidup makin sempit, orang atas senang lenang, ikot je la acuan yang tersedia? cmtu? idop ni bkn ikot adat, ikot ibadat. Malaysia ni negara Islam tapi apa yang ada dalam negara kita ni kebanyakan menjurus hidup ke arah zaman nabi ke zaman jahiliyyah? hidup atas pilihan. nk buat jahat, buatlah. Tuhan bagi hidup lagi dgn izin dia. nk buat baik, buatlah. kalau sampai situ ketentuan, berakhirlah. Nabi pun terima pandangan sahabat bila nk buat sesuatu keputusan, ini kita bila dah tetapkan sesuatu peraturan, ada kecacatan dalam peraturan tu, org nasihat tk mau terima. siapa kita ni? terjadi sendiri ke cmne kita ni? jgn campur yg baik dan buruk sebab yang buruk tu akn mengatasi kebaikan. kalau dah bercampur halal haram dalam sistem mcm mana? mntk maaf ckp mcmni. kalau terasa hati btau la. sy ckp ni bkn utk saudara tapi utk semua umat Islam. nabi pesan berilah nasihat dengan bijaksana (tak menyakiti hati sesiapa) tapi sy tk smpai thp tu lagi. maaf skali lagi

      Delete
    2. penulis bkn seorg yg bodoh tp 'BERILMU' sbb 2 dia blh kluarkan artikel ni berdasarkn teori 'fakta beserta bukti'. tiada istilah mengutuk negara sndri dlm artikel ni. sebaliknya penulis mahu kita semua bersatu. maaf ckp tp sy rase anda perlu lbh membaca dan blajar sblm anda mengeluarkn komen yg menunjukkan kejahilan anda.

      Delete
    3. Penulis bkan nk memutarbelitkan keadaan..cbe la bkak mte lpas tu tgk ape yg dh jd. Knpe AS beria sgt nk hlurkan bntuan?? Dri smue sdut AS nk hntar org die. Mstilah ad ssuatu yg dhrapkan dri kte. Bgun lah dri trus brada dlam keadaan slesa.. jgan trlalu lena dibuai dgn kecanggihan yg AS tnjukkan. Sdangkan dlam mase yg sme dia lah dalang disbalik smue nie.Fikir skit sbelum ckap tu..

      Delete
  20. Cakap kosong tak guna bang. Cuba usulkan.

    ReplyDelete
  21. Saya lebih rela kapal ini ditawan oleh terrorist, at least penumpang penumpang ini masih selamat, tapi kerajaan lagi suka kapal ini terhempas supaya tak payah nak deal dgn terrorist ini, Malaysia takut kala US tolong seperti membuka pekung di dada najib, akan terbongkar lah sistem pentadbiran yang banyak makan rasuah dan tak sekamat

    ReplyDelete
  22. Sekarang yahudi pun dah banyak di malaysia.. ..kalau tak percaya. .lihat equipment yg digunakan untuk projek 1bestari net di setiap sekolah..Ceragon. .cuba lihat asal usul dia..

    ReplyDelete
  23. aku rasa hanya orang2 yang CERDIK je kot yang faham ape benda penting yang penulis nak sampaikan...siapa rasa apa yg penulis ni tulis as 'bodoh', aku rasa dia yang BODOH + BUTA kowt..terang2 isu kehilangan pesawat MH370 ni akan m'mbuatkan kestabilan politik dan ekonomi negara kita terjejas...that's what our enemies want especially AS...skali Mlysia dah terlibat dgn rancangan AS, mmg ssh nk crik jln kluar...why not jadikan negara2 yg pnh AS huru harakan as an example for this issue...maybe sebahagian org akan ckp we need AS to settle this problem but do u know the risk for that ?? senang2 je kot dorg blh tahu maklumat ngara kita...just take your time and think !!! jgn jd pembaca or penerima maklumat yg passive...ok, mmg smua org sedih pasal pnumpang2 dlm pesawat tu..me too..but we need to put our trust in ALLAH S.W.T and keep pray for them...ALLAH adalah sebaik-baik perancang...this is just my opinion and aku rasa penulis ni mempunyai pandangan yg sgt bernas...terutamanya utk membuka mata rakyat mlysia yg masih berada di zon selesa a.k.a diperbodohkan dlm diam olh AS...wa'allahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..dorang ni tak boleh buka minda sikit..mudah sangat berfikiran negatif..kita bukan mengutuk negara sendiri..tp nak kita buka minda..ape akibatnya dari tragedi ni..fikir jugak penglibatan negara luar dari mula terutama AS..tak sedar ke..penasihat pon yahudi sekarang..aku sendiri dpt rasa malaysia ni tertekan dengan rakyat china yg marah pada kerajaan malaysia..AS pun mula masuk campur..mungkin ade yang tersirat dlm tragedi ni..fikie sebab n akibat tragedi ni..come on la..buka minda tu sikit

      Delete
    2. Setuju jugak....bkak Mata....bkak mnda...n bkak hati....yg pntg sbgai org bragama Islam, pkok pgkalnya ttp kne kmbali kpd agama Allah......paper pn yg brlaku ade hkmah dsebalik kjadian...ssugguhnya prcya kpd Qada' n Qadar merupakn rukun iman....k bye...

      Delete
  24. kita semua perlu sedar bahawa Allah memiliki kehendak dan telah menetapkan ketentuan kpd hambaNya (qada dan qadar juga takdir) untuk menguji tahapan dalam iman seseorang. justeru, dalam hal ini boleh jadi dan sangat tidak mustahil sesuatu misteri dijayakan OLEH tangan2 yg tersembunyi DENGAN izin Allah. pernahkah kita terfikir akan ada sesuatu yg berlaku itu di luar pengetahuan ALLAH. sudah tentu tidak!. hatta, sekeping daun yg gugur pun atas muka bumi ini. saya tidak berniat untuk mengutarakan teori2 konspirasi yg berlaku dlm dunia kini. tetapi cuba kita nilai semula sesuatu itu dgn mendasar. cthnya, cuba kita selusuri sejarah peradaban manusia berdasarkan 'nama-nama' yg disebutkan dlm Al-quran (bermula dari nabi Adam hingga nabi Muhammad). sekarang cuba compare teori dikemuka barat misalnya Charles Darwin. tidakkah kita dapati percanggahan ketara. mn 1 kita biasanya akan refer klu melibatkan hal2 keilmuan spt ini. teori barat @ islam. ketahuilah bahawa apa yg kita lihat, kita dengar, kita fikir sebenarnya telah direncanakan dgn rapi bagi menepati agenda pihak tertentu agar 'rancangan' menuju akhir zaman menepati KPI mereka. ketahuilah kita berada atas 'papan catur' dunia. pihak yg lemah berada di atas papan agar senang digerak ke depan atau ke blkg atau mn2 shj sesuka hati. tap cuba fikirkan siapa yg menggerakkan askar2 di atas papan tersebut mengikut agenda mereka. janganlah kita menjadi golongan yg tidak mahu memikirkan kekuasaan yg ALLAH yg ESA. wallahualam...

    ReplyDelete
  25. Ya Allah jumud dan dangkalnya umat melayu kalau benda macam ni pun boleh percaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan percaya pada bende2 karut, tp agenda2 negara luar ni tak mustahil ada...kalau difikir sejak dari peradaban dulu lagi dah ada agenda nk menjatuhkn negara islam..ape2 boleh jd..

      Delete
    2. alhamdulilah..saya ahmad muzen bin ahmad kila amat faham situasi ini..saya juga dah mendengar sendiri dari dari mulut tun mahadhir sendiri tentang masalah ini..siapa saya dan tun mahadhir ?? haha ..saudara saya....kesimpulannya...kita terima bantuan tetapi!!! kita juga sedang berjaga2..assalmualikum..

      Delete
    3. awak tahu apa luahan tun pada saya pada kejadian 11 sep...katanya ringkas.. "muzen jangan guna prodck us ok" hope saudara faham isi isi tersebut...assalamualikum

      Delete
  26. Wlpun sy tidk sepandai mana, namun apa yg dtulis dpt difahami.. Ya allah, lindungi bumi bertuah ini. Moga pesawat MH370, dpt ditemui, tnjukkan keajaiban Mu. #prayforMH370

    ReplyDelete
  27. Artikel ni bukan untuk mengutuk negara sendiri, tapi utk membuka minda dan pemikiran kita pada sudut yg berlainan. Ada juga relevannya..mungkin memang betul ada hidden agenda, siapa tahu.... wallahualam.

    ReplyDelete
  28. Ati ni da trdetik rsa x sedap bile dpat taw u.s anta fbi ke sini... semoga kite semua dpat perlindungan dari Nya

    ReplyDelete
  29. klu US nak jajah.. xpyh nak buat camni aih.. diorg ada senjata lg canggih.. kelengkapan military yg lg hebat dr kita kot.. boleh mai jajah mcm tu ja aku rasa.. penjajahan budaya tu dah lama ada kat mesia.. contohnya memutar belit cerita.. mcm ko nie dah terkena penjajahan budaya barat skit2.. cari bukti kukuh hindari fitnah... ni baru cara Islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara kau tu lagi tak masuk akal..sekarang bukan macam zaman dulu beb..bukan sebarang2 je nk jajah..yang bodo mcm tu israel je..penjajahan boleh jd cara diplomatik sistematik yang kita tak boleh nampak.cara halus...tak semestinya nk perang untuk menjajah..

      Delete
    2. haha...apa da..kalau dia buat mcm tu..maka rakyat amarika syarikat akan mengamuk..dan satu dunia x suka as...lebih baik dia buat mcm ni..dan akhir skali as jadi hero.

      Delete
    3. a"aa kan..kalau dorang nak jajah,senang je,bawak gun,bom, dlm flight,smpai malaysia tembak la semua orang malaysia,bom klcc tuh.

      Delete
    4. X logik lngsung cre kau fkir. Org bdoh je nk rompak rmah org msuk bsing. Klau yg bjak tu die msuk diam2 je.. kau ingt nie zman prang jepun dlu ke?? Nk msuk ngare org bwak snapang2 bgai?? Klau die bt mcm tu smue ngare akan kecam die. Jd die bt baik2 lpas tu ble org dh mula prcye kat die, ble die dh thu bnyak psal malaysia brulah die bertndak prlahan2.. mcm skarng la,cme kte je yg bte hati nk nmpak smue tu.. bce bku pntdbiran undang2,smue aspek ad kat stu.. jgan terlalu positif trhadap seseorg!

      Delete
    5. lagi sorg yg memandai cm owg pandai..skalipun aku hanya ibu tunggal tp aku ase aku ag cerdik dr ko kot..solat kew x ne??law x baek g solat pastu jan lupe TAUBAT!!

      Delete
    6. kui kui..hoi ibu tunggal..patut la laki ko tinggalkn ko..cian,,ckp xpakai otak.riak lak tu, syirik kecil ko taw, blajo agama x..sesuka hati jer nak kata org.. ko tu solat entah2 ke neraka gak,,sape la jntan nak ko pasni,,cian kan..bodo cm lembu...opsss..betul la ckp dorng..america skrg nak lending kt negara kita...kn dlm al-quran kata kita xleh kwn dgn kafir-yahudi n nasrani,,,tp hny boleh lyn mereka dgn baik jer..buat baik pada2 la bro..dorng nak maasuk ng kita sb perairan kita yg baik..ko tu sejarah berapa ah..mesti xpas kan?

      Delete
  30. Paling mudah... Semua yg kita guna ni... Google la... Face book la... Blog lar... Semua dalam tangan mereka.....

    ReplyDelete
  31. np xbg pm bce...hmm...dh akhir zmn...mmg blku ppecahan ummah..

    ReplyDelete
  32. Mohon pd semua rakyat Msia, xkira kerajaan atau pembangkang, lupakan seketika isu politik. Marilah kite semua bersama2 mendoakan keselamatan semua yg berada di dlm pesawat tersebut. Yang paling utama mendoakan agar Malaysia tidak menerima nasib buruk atau natijah akibat dr peristiwa ini. Semoga Allah melindungi kita semua....

    ReplyDelete
  33. terdetik, dapat sedikit ilham , dapat buka ruang kat minda untuk berfikir selepas baca artikel ni.bukan percaya bulat2, tak mustahil juga ada agenda2 jahat yang mana dulu lg dah ade..

    ReplyDelete
  34. Penulis merungkai dan kita sebagai pembaca harus memahami setiap kata.

    ReplyDelete
  35. kalau benar bgai d kata..aku sanggup berperang demi mempertahankn agama bangsa dn negara..

    ReplyDelete
  36. penulis bertindak betul....byk fakta logik...semua teori ni sama dgn apa yg berlaku di timur tengah...

    ReplyDelete
  37. Ada logicnya....tapi beberapa minggu sudah tayangan cerita final destination 5 diulang2..mungkin petunjuk perkara itu akan berlaku..

    ReplyDelete
  38. aku fhm apa yg nk disampaikan..para pembaca diminta buka mata dan minda dgn scara logik akal memikirkan pnulis pnya teori ni.ada kaitan dan ada sgkut pautnya..lg satu mksd pnlis nk kita tau disebalik insiden ni berkemungkinan ada pemain di sebalik tabir yg org lgsg xambil peduli disebabkan bnyk pndekatan len yg digunakan untuk mncari khilangan pesawat ni..akn tetapi org yg tau pasal2 ni semua ada depan mata sendiri bermain wayang.apapn kita perlu igt kepada allah s.w.t kerana hanya DIA Maha Mengetahui....Ya Allah..selamatkanlah mereka mereka yg mengalami kesulitan dan jauhi lah kami dari malapetaka mu..Amin...

    ReplyDelete
  39. Yezza...ni la yg dikatakan dajjal..sifat dajjal kalau kita mula makan apa yg di beri.secara tak langsung kita akan ikut dia..dan dunia akhir zaman ni dajjal dh lama ada..cuma org masih lasih lg faham yg dajal tu satu makhluk lain..sy ni xreti nk berkata2..tapi sy rase dh ckp jelas apa yg penulis cuba smpaikan..cuma mby cara sy menerima lain sikit..ape pun kepada pembaca kembalilah padaNya..dan gunalah petunjukNya dengan cara mahunya Dia...

    ReplyDelete
  40. Saya tak nafikan ada beberapa perkara yg disebut dlm artikel ini adalah sesuatu yg baik untuk difikirkan. Namun begitu, secara keseluruhannya artikel ini juga seolah2 memandang rendah kepada unit perisikan dan keselamatan negara sendiri samada dari sudut ketenteraan atau kepolisian.

    Adakah penulis fikir pakar perisikan ketenteraan dan keselamatan Malaysia semudah itu di manipulasi tanpa dapat 'membaca' atau begitu naif terhadap sebarang tindakan 'musuh dalam selimut' ?

    Penulis juga 'mencadang'kan perhubungan Malaysia-China yg terjalin sejak ribuan tahun akan menjadi tegang dan bakal mendatangkan 'masalah' kpd Malaysia. Adakah benar ianya semudah itu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tayah pikir jauh2..kes lahad datu dan terserlah..hnta pejuang buta2 tanpa bullet proff vest.even zaman nabi pun pergi berperang pakai perisai dan baju besi..pikirkan la.

      Delete
    2. mmng terbukti pun security negara xckup kuat..

      Delete
    3. artikel ne utk kt sedar kdg2 ade menda yg kt xsedar..cubalh jan baca dr sudut laen..lagi2 nk porak perandakn sedangkn ini hanyalah perkongsian semate2..

      Delete
  41. bukan nak mengutuk rakyat sendiri tetapi hakikatnya kebanyakan mentaliti rakyat malaysia sangat rendah..terima kasih atas perkongsian yang sungguh bermakna..dari apa yang faham, ini mungkin adalah sebahagian daripda "new world order"..

    ReplyDelete
  42. apedia ni? x bacapun.

    ReplyDelete
  43. yg penting kita mahupun pihak kerajaan dan pembangkang perlu bersatu dan bukannya bertelagah sesama sendiri,bila kita bertelagah..pihak luar akan pandang nagara kita semakin lemah dan mudah dijajah perlahan2 tanpa kita nmpk..bersatu teguh,bercerai roboh,lihatlah apa yg tjadi pada ngara2 luar..bnyak mksud tersirat dan tersurat apa yg dinyatakan oleh penulis...

    ReplyDelete
  44. apa yg penulis sampai kn membuka minda

    ReplyDelete
  45. Memang benar apa yang di katakan penulis nie... Aku setuju..

    ReplyDelete
  46. Sesuatu yang boleh difikirkan bersama menurut pemahaman dan penerimaan masing-masing.

    ReplyDelete
  47. Taip Q33 NY (bold kan-font wingdings 1-saiz font 48-72) ini adalah nama pesawat yg melanggar wtc. Sekarang anda cubalah taip MH370 ikut step diatas slps itu anda akan fhm apa yg berlaku pada MH370 . Ini adalah kod cuma yg sy fhm dri kod ini adalah dua huruf itu sahaja yg selebihnya sy tak pasti. Apa yg penulis sampaikan diatas mmg saya yakin ia adalah rancangan musuh dan juga untuk bala untuk kita kerana tidak bersatu. Allah turunkan bala ini utk kita ingat supaya bersatu, kembali pada ajaran islam dan lupakan perbezaan fhmn politik. Jgn asyik mnyalahkn mn2 pihak tetapi salahkn diri sndiri yg khilaf yg terjebak dgn permainan musuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya dah cuba kod yg d beri. it makes sense. Pray for MH370.

      Delete
    2. Cuba winding 3..masuk akal juga... ;)

      Delete
  48. cuba terima pendapat orang lain, kemudian buat penilaian, kalau benda baik apa salahnya kita terima, yang penting penyatuan umat & kasih sayang, insyaAllah bantuan Allah beserta orang2 Islam.

    ReplyDelete
  49. PADA TUAN BLOG

    kok ye pun nak copy paste bagila kredit pada si PENULIS.
    hampehh punya blog

    ReplyDelete
  50. Baru saja minggu lepas saya dipencerahkan oleh seorang VVVIP iaitu mengikut fahaman saya 'negara kita spt akan tergadai'.
    Coinside dgn penjelasan di atas mereka akan beri apa saja spt kewangan, teknoloji, kepakaran dll yg kita pun dambarkan untuk maju seperti mereka, x mau ketinggalan dgn apa2 yg baru dan apa lagi dgn keterbukaan kita .. SATU
    KEDUA sikap pemimpin2 yg bersungguh2 mengejar harta dunia dgn melanggar segala sifat akibat didodoikan/dimomokkan dgn plbg dongengan abad ini.
    Ini yg akan menjerumuskan negara kearah muflis seterusnya hilang kedaulatan dan warisan.

    Masih belum terlambat kah wahai Sang Bendahara dan Sang Belantara untuk bersatu?

    ReplyDelete
  51. Bce dan fahami,,bru dpt solusinya,,,,jgn ske bodohkn org,,

    ReplyDelete
  52. cuba fikirkn ye kawan2..sekarang AS da mula campur tangan dengan alasan ada penumpang AS..now dorang dah siap send FBI untuk masuk campur hal ni..then baru pentagon pon siap bg respon..cepat pulak tu die respon..fikir dalam2, semua negara yang AS masuk campur semuanya hancur dari segi dalaman n luaran..tngok la negara2 islam yang lain..apa jadi sekarang..pada pendapat saya, target mereka ialah minyak..jika tragedi ni tidak dirancang pon, mesti mereka akan ambil peluang masuk campur..yelah pada pandangan kasar kita mereka akan bantu untuk mencari flight kn? tp fikir jauh2 tentang AS ni..mereka lagi banyak agenda yang kita tak tau..kuasa mereka besar..banyak sejarah mereka sejak dulu lg..sama2 la berigt...

    ReplyDelete
  53. kawasan laut tu katanya x dlm antara 40 sampai 80 meter...........lagi pun area tu agak sibuk dgn bot nelayan and laluan kapal dagang......rasanya kerajaan patut jugak tengok2 kan kapal2 yg lalu kt situ lepas ni sampai la MH370 tu dijumpai.....banyak sebab plan A x jadik mungkin ada plan B......semua kena jaga2....

    ReplyDelete
  54. TERBAIK... PIHAK LUAR YANG MAHU KEJATUHAN MALAYSIA DGN ADANYA KRONI YG NAK TIDUR DALAM PENJARA.. SEPERTI KES LAHAD DATU... SIAP MENYANYI LAGI...

    ReplyDelete
  55. artikel ni betoi2 buat aku tak senang tidur.ni la statement yg buat aku berdebar.sbb ada benar dan masuk akal juga.solusinya kita akan dpt dan fhm bila kita baca dgn mata hati.ada tak mana2 group yg bincang tentang ni.aku betul2 nk join demi masa depan agama walau aku pemuda yg noob.kalo ada group atau blog dlm fb bincang hal ni boleh taj bg link di talian sy.01125409298

    ReplyDelete
  56. hanya allah captain,anak kapal dan penumpang sahaja yang tahu :)

    ReplyDelete
  57. saya hanya ada satu harapan agar kita tidak terlalu fanatik kepada politik supaya tiada pertelingkahan antara kita. mungkin juga putaran sejarah diulang semula untuk menjajah kita semula cuma pelakon dan kaedah yang berbeza mengikut peredaran zaman. pertelingkahan sesama mengundang campurtangan oranglain sehinggakan kita hanya menurut telunjuk mereka sahaja

    ReplyDelete
  58. Ada logicnya dan 99% kemungkinan ini yang yang terjadi...

    ReplyDelete
  59. Dah agak dah, ni smua tipu helah musuh,bagi mereka nyawa dh tiada makna, moga Allah lindungi kita smia

    ReplyDelete
  60. Artikel yg penuh isi dn padat tntng isu yg sedang berlaku..semoga kita samasama berdoa agar semuanya baik baik belaka.

    ReplyDelete
  61. Sebenarnya misteri kehilangan MH370 adalah salah satu PERINGATAN ALLAH S.W.T. kpd kerajaan Malaysia kerana tidak bersungguh Membenteras penyebaran MURTAD terutama diFB dan FITNAH, ini lah puncanya utama.... selain tu KEMARAU... aku takut pasni ada lagi ...

    ReplyDelete
  62. Dah dpt rasa bnda ni mcm order baru dunia.sprti dirancg dan kita tak sedar kita dikawal.harap kita tak berpecah belah.harap allah ada bersama kita dan Org teraniaya.amin

    ReplyDelete
  63. x heran la tym airplane crash kat jepun dulu dorg tolak pertolongan AS...huurrmm..

    ReplyDelete
  64. I really hope that you did not distribute this story. While you did not know 'exactly', 'for sure', of the truth, you are triggering all sorts of anger to everyone reading your opinion. You might think that you are throwing your thoughts but such thoughts are destroying people's mind. Please please do not simply throw words and come up with all sorts of theories that makes people worry even more. Authorities are taking all sort of possibilities in viewing this matter and surely they don't need us (with very limited knowledge that we have) to add up to such trouble.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The "authorities" are clueless, admit it.

      Delete
    2. The "authorities" doesn't need people like you actually . Very narroowww-minded . At least, we have do something to help the government to realise the upcoming possibilities . Have you ?

      Delete
  65. Tulis la sumber asal penulis. Mirror mirror tulisan orang.
    Aku bukan apa,, aku suka artikel ni, cuma kasi la gratitute org tulis tu. Org berilmu tulis, mesin je yang main copy2 ni.

    ReplyDelete
  66. Setuju dengan sesetengah info yang disampaikan tetapi janganlah terlalu taksub dengan perjuangan bangsa. Nak bersatu marilah bersatu atas nama Islam, tak ada guna kalau Islam pada nama sahaja pada hakikatnya tidakpun mempraktikkan Islam dalam diri, keluarga, masyarakat dan negara. Fitnah - fitnah kecil banyak dah timbul sekarang, tunggu masa sahaja untuk fitnah besar Dajjal untuk muncul. Wallahu'alam

    ReplyDelete
  67. Bersesuaian dgn teori new world order..kuasai china n asia....maka bakal realisasi kan arahan order yg ketiga. ..bila setel akan ada 3 saja kuasa mentadbir dunia seblom menjadi hanya 1....

    ReplyDelete
  68. Admin, kot yer pun nak copy n paste article, bagi la credit kat sumber asal article ni. Ethic.

    ReplyDelete
  69. banyak sangat tengok "The Arrivals" kat youtube ni..sedeh...
    tuan blog pulak main copy paste,memang dah jadi budaya masyarakat sekrang..
    bila ditegur melenting...

    apapun doakan yang terbaik untuk mereka yang terlibat..
    lebeh gemar pada ulasan Kapten Norudin..

    ReplyDelete
  70. i support this opinion. and as someone who is in the academia, my mind is critical to the last bit. nothing is coincidental..things are planned and if we know america from 9/11 , dear Allah, pls protect us from harm. they are slick and we must never be fooled by this whole drama. I dont care if people say have some respect, dont think of silly theories. But those are the exact people who have been swayed by life's material world and desires, they fail to think deep and are not bothered by what history has taught us and what the Quran has cautioned us against. Remember 9/11 where it made the whole world cry, saddened...yes it was a fake drama, orchestrated by Israeli/dajjal and their puppets. Among all, it was a big sacrificial act for their so called 'god satan. as much as i am saddened by this whole mh370 issue, my sane mind is still critical to the last bit. yes we pray, we pray that the evil culprits behind this whole performance will fall and lose. We hope that with Allah's grace and might, our prayers are strong enough, our morals are steadfast, our iman is deep, to withstand any possible intervention and meddling within our borders...amin..

    ReplyDelete
  71. doa tu doa...tapi doa tanpa ilmu, tanpa pengetahuan pun takde guna..mengaji tanpa tahu makna, nothing. these days, knowledge is key to everything...

    ReplyDelete
  72. Sebelum baca tulisan ini saya ada banyak persoalan yang timbul. Antaranya:
    1) Dari analysis yg dibuat tentang sbb2 aircraft crashed, MH370 is down to several possibilities, I) di hijack 2) pilot suicide (pilot saja2 nak dive aircraft into the ocean, dari peribadi pilot dan officer, saya rasa ini tak mungkin) 3) aircraft ditembak secara tak sengaja. Jadi tinggal possibility (1) dan (3).
    2) Lepas tu saya tanya kenapa nak hijack, tak de org penting pun dalam tu. Kalau ada sedara mara org penting. Lalu ada rakan yg mengatakan there might be china terrorist, tapi it doesn't make sense kenapa terrorist ni nak commit suicide (nak suruh capten and office utk dive the plane atau mereka sendiri hijack the plane and commit suicide?) Lalu bila baca tulisan ini... saya rasa terjawab, sbb airline ini sebagai alat oleh US utk hit China.
    2) Saya mmg hairan kenapa berita CNN lagi cepat dari berita di Msia? Itupun telah terjawab dalam artikel ini.
    3) Saya juga jadi gerun melihat segala kapal perang dari US dan Singapura (we know Singapore is military based for Israel eh ke US, but I used to have an israelian colleague, mmg dia pernah ke Singapore dan Thailand, tak boleh masuk msia je... msia band) and the came under military work I believe, we didn't discuss any further. Dan sy juga ada tergerak, US dan campurtgn dalam urusan ini ada muslihat? Tak sangka ada org lain juga yg berfikiran sama.
    4) Kenapa tiba2 Italian dan Austrian ni boleh segera nyatakan their passport being stolen... err... etc... sy musykil je... tapi sy faham semuanya ada kaitan. Dan FBI and CIA segera campur tgn. Sy mmg musykil dan rasa gerun. Tulisan ni juga ada nyatakan yg sama.
    5) Sy terfikir ada kemungkinan ke MH370 di tembak... sy tak tahu, sy fikir eh mana ada di rantau ni sesapa yg ada misile canggih mcm Israel atau amerika... rupernyer sy salah.

    Lalu saya diam dan berdoa yang baik2 saja untuk MH370.
    Dan hati saya terdetik, adakah ini bala atas kezaliman yang berlaku? Pernah sy dgr kata-kata Allah tidak menurunkan azab (bencana) hanya kepada mereka yg melakukan zalim, tapi seluruh Negara merasakan azabnya. Kita kena ubah kezaliman... Semoga Allah berikan hidayah kepada pemimpin yg zalim utk kembali kepadaNya.

    ReplyDelete
  73. berdoa sahajalah bos...doa yang terbaik

    ilmu itu benda yang fakta,sohih..konspirasi atau andaian bukan ilmu bos..harap maklum

    btw,this is my last comment..

    sebab tahukah anda,tuan blog tengah seronok makin ramai orang share blog dia,komen kat sini,and mencanak la page view blog dia,duit iklan pun bertambah,dah la takdak integriti...ini fact bos,ini ilmu,bukan konspirasi..and aku keciwa menjadi salah seorang yang menyumbang..hahaha


    ReplyDelete
    Replies
    1. Excuse me sir . Do you think they made 'The Arrivals' just for fun ? Everything have reason behind it . And besides , what if all he said is true ? Do you want to take the responsibilities ? Yup . That's right . Pray is the BEST actually . But , remember . Everything you see or know might not exist actually .

      Delete
  74. bacalah dengan mata hati nescaya kamu akan memahaminya...

    ReplyDelete
  75. Sokong rakyat biasa,

    Dlm nih semua teori je... ingat wartawan paling hebat pun x tergagap ke? naper ketua pengarah DCA cakap tergagap2 x jadi isu pun... sbb die wakil kerajaan?

    Bukak le minda... jgn sampai ada kata nih keje Illuminati sudah... China menentang US? gi le selidik abis2... jgn baca utusan, harakah n suara keadilan je...

    Nak satukan bangsa... buat cara nak satukan... bkn keluarkan teori tah apa2...

    Dan admin tlg la buh link asal mana ko ceduk... kang x pasal2 ko pun org kata x de akal...

    ReplyDelete
  76. Ruang cockpit adalah kawasan larangan. Mcm mana mamat CNN tu boleh berada disitu? Siapa yg izikan? Adakah pilot, pembantu pilot atau pihak pengurusan MAS? Tanpa disedari, mungkin mamat ni telah memasang peranti atau alat yg boleh mengganggu sistem komunikasi pesawat & boleh diaktifkan secara kawalan jauh. Ini disahkan oleh juruterbang pesawat MAS yg menuju ke Jepun bahawa terdpt gangguan semasa beliau cuba menghubungi pesawat MH370.

    ReplyDelete
  77. kalau ada sorang boleh edit video cnn tu dan analyse mcm yang tuan blog buat in english mngkin lg best

    ReplyDelete
  78. sebenarnya apa yang dicakap writer ini dah bisa dimengerti lah.dimane-mane uncle SAM join sebuah case,pastilah ujungnya teroris.dan kite orang mesti tahu,teroris tu ialah kite,muslim . Uncle SAM ini sangat pandailah bikin bukti.so, we have to carefull with this case.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mengikut buku Dajjal tulisan Muhamad Isa Dawud, Uncle SAM... bermaksud ...SAMIRI.. iaitu patung lembu zaman Nabi Musa as yg dicipta dan digunakan oleh Dajjal utk menyesatkan pengikut Nabi Musa as.

      Allah lebih mengetahui

      Delete
  79. Sebab tu Alquran membawa khabar gembira dan amaran.Supaya kita blajar dr kedua-dua nya.Ambil pengajaran.

    ReplyDelete
  80. terima kasih..moga bermanfaat utk pengetahuan bersama..wlaupom bnda ni samar2,statement ini bagus utk kita baca.. 'KU mohon lindungilah bumi bertuah ini ya ALLAH'

    ReplyDelete
  81. Kita banyak dipentaskan dgn byk drama dlm kehidupan realiti...kebelakangan ni penerbitan dan hasil penulisan konspirasi telah banyak diterbitkan...bacalah dan fahaminya...ilmu x akan dtg bergolek...terima kasih atas pandangan yang penuh informasi dan kesedaran dalam artikel ini...Allah itu Maha Mengetahui...dan Fitnah Dajjal Al Masih serta suruhannya telah dijadikan diluar keupayaan biasa jika kita lemah kepada Nya...Allah Maha Besar!Allah Maha Besar!

    ReplyDelete
  82. sye pon mempunyai pndangan yg sama...seperti dirancang...hanya Allah yg maha memgetahui

    ReplyDelete
  83. tuhan yang lebih mengetahui semuanya...... tuhan xkan biarkan hambanya tidak mampu menanggung dugaan .. lambat ke cepat ke semua persoalannya akan terjawab.. in sya allah .... pelbagai statement dan spesikulasi yang dibuat....

    ReplyDelete
  84. Terima kasih kerana analisis saudara penulis yang pada saya amat bagus sekali. Sesungguhnya ramai yang teruja apabila ada perhatian daripada FBI, CNN dan Pentagon. Wow! Cuma kisah ini diibaratkan seperti shapeshifter dalam Hollywood movie yang pada keadaan biasa kelihatan seperti haiwan yang manja tetapi sebenarnya terselindung hakikat sebenar sebagai makhluk berbahaya.

    ReplyDelete
  85. Teori menarik & tercapai dek akal! Hanya Allah S.W.T. yang Maha Mengetahui. Tapi bukankah Allah telah memberi kita akal?
    American & Jews dipisah jangan!

    ReplyDelete
  86. sahabat2, andai benar pun mereka merancang, ALLAH juga merancang; perancangan ALLAH adalah yang terbaik & LEBIH2 lagi menggerunkan.... ALLAH musta'an!
    "Tegakkan Islam dalam dirimu, nescaya akan tertegak Islam di sekelilingmu"~ Hassan Al-Hudaybi.

    ReplyDelete
  87. ...
    Ni lah sikap bangsa ku ,
    sikit2 gaduh , sikit2 mengata (komen y x membina kat ats tuh ) ,
    malu lah sikit , ayoyo ..
    boleh x jadi profesional sikit .. :(

    ReplyDelete
  88. Salam, artikel ni hanyalah spekulasi, bukan fakta. Ramai pengguna internet seluruh dunia sekarang pun, mula spekulasi MH370 kena culik dengan "alien", tersedut dalam vortex, parallel universe. Kena fikir juga dari segi interest pihak US, Boeing salah satu syarikat mega US cari untung dengan jualan pesawat. Setiap nahas bawa impak sangat besar pada syarikat. Sebab tu jugalah US kene menyebukkan diri. Mereka juga ada pengalaman, teknologi, kepakaran melalui tentera, NTSB, Boeing sendiri. Tragedi MH370 sebenarnya tersangatlah "rare" sbb langsung tiada petunjuk selain radar lost signal. Sebagai orang Islam pula, kita berdoalah semoga semuanya selamat dan dijumpai dan Allah lindungi kita semua. Setiap bantuan dari pihak luar, kita kene berterima kasih sebab Malaysia kalau buat sendiri Search and Rescue dengan kelengkapan cap ayam, bertahun2 belum tentu jumpa apa2. setakat saya research, semua news channel dunia ambil berat pasal tragedi ni. BBC, CNN, sky, Al Jazeera. Bukan CNN semata2. Semua hantar wakil hadir press conference di KLIA.

    Kita kenalah bukakan hati, kurangkan spekulasi, berserah pada Allah Taala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. stuju sgt gan ko..sume pown ade peranan masing2..xyh nk wat mandai law xpmdai sbg ISLAM doa wat solat hajat slebihnyew berserah..

      Delete
  89. mengantuknya baca.. petang2 yg panas begini.. x sempat nak habiskan...

    ReplyDelete
  90. Post berilmiah, siap tekankan lagi jangan bergaduh sesama Melayu. Baca komen, blergh.. Baru lps baca post tu kot. Tak payah la nak menganjing org lain yg bertanya walaupun tak baca. Kalau nak reply komen dia, tak payah kata dia bodoh, baghal ke apa2. Cuba simpulkan bagi dia paham. Mudah. And kena faham, setiap individu ada pendapat dia sendiri. Mungkin dia pro-amerika, mungkin dia ada darah Yahudi, sebab tu dia tak setuju ngan post ni. Tak perlu memburukkan dia, cukup menegur ngan cara baik. Kata Melayu, Islam lagi.. Takda plak dalam mana2 nas kata boleh burukkan org sebegitu.
    "Open your mind before your mouth (in this case, the mouth is the words you used)"

    ReplyDelete
  91. ya Allah..semoga Allah selamatkan negara kita.memang kita tak nampak mainan mereka ni..mungkin kita terlalu leka dengan dunia ni.bangkitlah wahai pemuda pemudi Islam!

    ReplyDelete
  92. kalau tgk kronologi yg kat media pn da tau da ade benda yg tersembunyi. teori terhempas or yg lain da tak boley pakai sebab kalau ikut kronologi mengarut je teori yg lain uh. fikir2 kan lah wahai org Islam. fikirkan balik semua yg terjadi, masuk akal ke tak kapal terbang terhempas., kat tengah laut yg byk bot2 nelayan n kapal lalu. xkn sorang pn x nampak. kita kene bersedia utk semua nya, tanda2 kiamat da byk sekarang. kuatkn iman, bersatu dan saling ingat mengingati. maaf kalau terkasar bahasa.

    ReplyDelete
  93. i see ur point...
    ~umat islam akan menjadi kuat dengan adanya perpaduan,kesatuan~

    ReplyDelete
  94. ade btulnya jugak.. ape kata bawak artikel ni bagi PM baca.. tp klu PM pn bersekongkol payoh la.. kene tukor cara pemerintahan..pengurusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila berlaku sesuatu perkara yang boleh memudaratkan barulah kita nk buka mata
      walhal banyak lagi perkara2 yg telah berlaku dalam negara kita...cuba renung dan fikirkan sejenak....wahai sahabat semua

      Delete
  95. Pendapat berdasarkan fakta atau hanya satu lagi spekulasi untuk memuaskan hati? Ape pun kita punya akal fikiran ada had ttentu... hati kita puas dgn sekadar mmberi pendapat yg mmeuaskan kita sendiri atau segelintir org.. #pray4MH370

    ReplyDelete
  96. Wise word :) Guna mata hati fikirkan sejenak atas apa yg berlaku. Smoga Allah melidungi kita semua

    ReplyDelete
  97. apapun spekulasi yg digambarkan oleh penulis ianya bertujuan membuka minda kita supaya sentiasa berhati-hati dan peka dengan persekitaran.disebalik yang tersurat pasti ada yang tersirat yakni hikmah yang tersembunyi dan hanya allah s.w.t yang maha mengetahuinya.

    ReplyDelete
  98. cube korang gugel lirik lagu pitbull - get it started..

    ReplyDelete
  99. Sesungguhnya melayu ni amat kaya dengan fitnah,mereka tidak pernah belajar dari zaman kejatuhan mereka akibat fitnah.Dan jika berlaku sesuatu dari kesilapan mereka maka mereka masih mampu menyalahkan orang lain.Apabila berlaku kemungkaran di kalangan mereka tiada pula didedahkan dan dibicarakan seolah olah segala2nya maksum bak sesuci kain putih.Jika artikel di atas ini betul Allah melimpahkan ganjaran yang amat besar kepada anda jika salah tidak terfikir kah anda berapa banyak dosa yg anda tanggung dan azab yg amat dasyhat seperti yang Allah janjikan.

    ReplyDelete
  100. Jangan gelabah jgn ssh hati. pi baca alKahfi kasi tenang hati.

    ReplyDelete
  101. dunia sudah di penghujungnya

    ReplyDelete
  102. kita seharusnya sedar !!!
    kita juga kena ingat .. orang yahudi dan nasrani tidak pernah suka kan umat islam titik. !!!!

    ReplyDelete
  103. haihh. dkt sini pon nak gadoh2 juga? baca dan faham dah laa. yg x faham tu jangan nak komen memanjang bagi panas.

    ReplyDelete
  104. too much don'ts in our masyarakat. jangan sebarkan konspirasi bagai. bukan ke benda ni membantutkan pemikiran masyarakat sebenarnya?
    artikel ni mengajak kita berfikir, berfikir diluar kotak. doa tetap doa. berfikir berpandukan info yang sahih, dalilnya ada,sejarahnya ada, tak ada yang salah.
    biarkan yang pakar fikirkan solusinya, kita sebagai rakyat biasa hanyaperlu teruskan doa??
    ada yang tak kena dengan ayat ni. Doa, akal, dan tindakan perlu bergerak seiring.

    yang buat artikel hanya pandai cakap? solusinya tak dikemukakan??
    mana nak jumpa solusinya kalau dari awal minda si pembaca dah tertutup rapat dari berfikir?
    for me, artikel ni takde cacat cela. takda kesan buruk sikiit pun kalau baca artikel ni.
    rasionalnya ada,bukti ada,hujahnya ada, yang tinggal, otak kita ada ke tak masa baca artikel ni.
    jika kita gunakan iman sebagai pertikaian kepercayaan terhadap perkara ghaib dan keajaiban tuhan, kenapa tak gunakan iman kita untuk percaya dan yakin akan ayat2 quran yang menyatakan yahudi dan nasrani tu musuh nyata kita?
    lagi sekali, doa,akal dan tindakan perlu bergerak seiring.
    so, apa solusinya??tindakaan kita?
    persediaan. persediaan iman,akal, fizikal. nak mula dari mana? mula dengan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nape xde org yg leh pikir cm awk dan sy pikir??name sebok nk wat spekulasi sedangkn ianya tah betoi entah tidak???menda2 ne bukn leh wat kt jd lg huru hara kew??npew dgn mnusia ne!!!!

      Delete
    2. huru hara mende?? just take this one as a good input,and a good reminder. bukannya nk suruh kita berperang pun.Reading this won't make you a terrorist pun.
      plus, i strongly believe that dalam artikel ada benda yang sangat benar, ada hakikat yang masih ramai lgi masyarakat kita tak tau,yang penulis mahu kongsi.
      seriously, cerita huru hara ni tkda mknanya nk timbul.sebab, takda sebarang ayat provokasi untuk kita bangkit menentang mana2 pihak secara terang terangan pun.
      Allahua'lam.

      Delete
  105. Bagi ak orang ni x salah.....ape yang die cakap tu ade btulnye....tapi tu la org melayu kite...x bleh nak di tegur skit,....sbb tu pepatah pernah mengatakan ILMU dan PELAJARAN itu penting.....Dengan ILMU yang kite ade kite bleh berfikiran jauh.....mohon la amik iktibar dan pedoman tok semua Nasihat....macam mane nak maju klau kite x boleh ditegur....celikkan mata masing2......Klau perasan n mengikuti perkembangan Negara dieorg je yg lelebih..kat situ pon kite da bleh pkirkan....ape sbenarnye niat mereka....ak mintak maaf klau teguran ak ni wat mane2 pihak tersinggung...x banyak yang ak harapkan..just harapkan kite semua BERSATU HATi.......klau kite BERSATU HATI insyaallah....segalanye akan berakhir dengan baik...insyaallah.....

    ReplyDelete
  106. ape yg tersirat dan yg tersurat tew keje SAPE????
    jd xpyh pikir byk2 law dri sendri pown xdpt nk wat pape..
    apepown yg bakal jd kite sume trime jew OK!!

    ReplyDelete
  107. artikel yg sgt bagus...mampu membuka fikiran manusia zaman sekarang yg sgt tepu dgn ideologi bahawa dunia barat itu contoh ketamadunan dan kemajuan...walaupun artikel ini sekadar teori..tetapi ianya berbaloi untuk difikirkn...MEMANG teori konspirasi kadang-kadang kedengaran seperti mengarut atau ditulis oleh seorg yg suka berkhayal....sbb itulah namanya teori..bkn fakta...teori tidak memerlukan sokongan bukti yang sahih...cukup sekadar dgn pemerhatian,kejadian,peristiwa atau pengakuan mangsa konspirasi tersebut..boleh dikatakn manusia yg tidak suka dgn teori konspirasi sgt mudah diperdaya dengan suatu ideologi....kerana mindanya x trbuka untuk pendapat selain dr dirinya...lebih2 lg pendapat yg jauh dr jangkaan dan keterimaan oleh akalnya...menjadikan diri mereka tidak berwaspada dgn sebarang tujuan tersembunyi pihak yg menyebarkn ideologi tersebut...

    ReplyDelete
  108. korang nak gaduh... gaduh la... yang pasti saya amat bersetuju dengan artikel ni.... {full stop}

    ReplyDelete
  109. Allah ada di belakang orang bertaqwa,saya yakin bangsa Malaysia adalah bangsa yang bertaqwa, jika mereka (musuh) membuat tipu daya, Allah adalah sebaik baik pembuat tipu daya.

    ReplyDelete
  110. "Lihatlah insiden MH370 dengan pandangan matahati" - Read and you shall be enlightened.

    ReplyDelete
  111. GEMPARRRRRRRRRRRRRR...!!
    http://patdollard.com/2014/03/mh370-bizarre-mystery-why-were-the-legs-of-one-of-the-iranians-grafted-onto-the-photo-of-the-other/

    ReplyDelete
  112. Salam..mungkin dengan umur 18 tahun,saya masih mentah utk bersuara tetapi saya tak rase readers sekalian perlu bergaduh berdebat tentang artikel ini..Ini hanya akan menampakkan kelemahan kitaa umat islam..Bace dan paham ! Jika setuju terima ,jika tidak sila berdiam sahaja ..

    *maaf tidak tersilap kata

    ReplyDelete