Data Laluan Penerbangan Pesawat MH17 Didapati Bercanggah



AA bukan mahu mengeluarkan konspirasi namun apabila AA mendapat berita ini kira-kira jam 12:30 malam tadi, admin terus membuka laman FlightRadar24.com untuk melihat pesawat MH17 yang dikatakan ditembak jatuh di sempadan Ukraine-Russia oleh pejuang pemisah.Admin juga mengambil beberapa gambar laluan pesawat MH17 dari beberapa media rasmi dan kenyataan Najib Razak.Nyata banyak informasi yang bercanggah.

Kenyataan Najib berkenaan MH17


Pihak IATA menyatakan ruang udara dilalui pesawat tersebut tidak termasuk dalam ruang udara larangan.Namun pihak Ukraine sebelum ini memberitahu terdapat beberapa pesawat ditembak jatuh ketika melalui ruang udara tersebut sebelum ini.Antaranya ialah Sukhoi-25 Fighter dan Pesawat AN-26 masing-masing pada hari Rabu dan Isnin yang lalu.

Laluan Penerbangan Mengikut FlightRadar24
Mengikut sejarah, pihak tentera Ukraine pernah tersalah tembak pesawat sehingga terhempas ke Laut Hitam.

001: Siberian Airlines SBI1812

Pesawat ini dalam penerbangan dari Tel Aviv, Israel ke Novosibirsk, Rusia. Ia ditembak jatuh oleh misil dari Ukraine semasa terbang melintasi Laut Hitam. Siasatan mendapati tentera udara Ukraine melepaskan dua misil semasa latihan ketenteraan.

Semua 78 penumpang dan anak kapal maut.

Pada masa yang sama,semua pesawat komersial yang masih dalam perjalanan telah mengelak melalui kawasan udara Ukraine dan ada sesetengah yang terpaksa berpatah balik demi keselamatan masing-masing.













0 Response to "Data Laluan Penerbangan Pesawat MH17 Didapati Bercanggah"

Post a Comment