Pesanan Pemuda Cina Mengenai Rania Kepada Umat Islam









Seperti kita sedia maklum,Felixia Yeap kini sudah memeluk Islam dan menggunakan nama Raissyah Rania Chin Yeap sebagai nama Islamnya.Rania selesai mengucap dua kalimah syahadah pada 3 Julai bersamaan 5 Ramadhan yang lalu.Namun apa yang ingin disampaikan disini bukanlah berkenaan Rania,tetapi berkenaan seorang pemuda yang dipercayai berbangsa cina telah melakukan sesuatu yang amat luar biasa.



Dikenali dengan nama Keow Wee Long, pemuda ini telah memanjat bangunan 1 Sentrum Kuala Lumpur dengan berbekalkan sandal dan sarung tangan sahaja! Sungguh berani bukan? .Bangunan yang berketinggian 33 tingkat ini ditawan Keow dalam masa 30minit.Ketika sampai dipuncak bangunan, dia sempat mengibarkan Jalur Gemilang.

Keow melakukan perkara tersebut dipercayai untuk membuktikan anak Malaysia juga boleh melakukannya(memanjat bangunan tanpa peralatan).Keow mahu melakukannya sebelum beberapa pakar dari Perancis datang melakukan perkara yang sama.



Namun bukan itu sahaja,dia juga sempat memuatnaik status beserta gambar menyokong tindakan Felixia Yeap memeluk Islam dan menasihati umat Islam supaya membimbing Felixia dan menerimanya,bukan menolak hasrat Felixia sebegitu sahaja.Didalam komen tersebut juga ada beberapa pengguna bertanyakan soalan "Spiderman bila lagi nak peluk Islam?" dan Keow menjawab "When The Time Is Right".

Alhamdulillah,kelihatan seolah-olah pemuda ini juga tertarik dengan Islam.Sama-sama kita doakan dia bersama-sama kita berada di bawah payung agama yang sama.Tapi kena ingat,dalam Islam perbuatan sebegini adalah dilarang kerana menggadai nyawa :)

Sebagai orang islam, jangan lah kita mencemuh 


Inilah Punca Sebenar Pengantin Meninggal 3 Jam Sebelum Majlis Bersanding



KLIK Gambar Untuk besarkan
Klik Gambar untuk besarkan




0 Response to "Pesanan Pemuda Cina Mengenai Rania Kepada Umat Islam"

Post a Comment